shopping di lazada and cara buat payment.

Hem. Aku tetiba terasa nak update cara shopping online dgn website mcm www.nile.com.my since aku berpuas hati dengan servis dia. Kdg ramai yg tak reti shopping dgn web mcm ni sbb takboleh nak tanya seller mcm igshop. Tu mmg pun. Self servis aa lebih kurg. Tp best! Oho, btw Nile ni sangatlah murah dari Lazada Zalora whatsoever. Utk student yg berjimat cermat macam aku sangat sesuai except la the one yg jenis suka pakai mahal. Lol.

Back to main topic. Ni cara shopping kat Lazada. 

First:
Register dulu. So nanti korang boleh la add to chart terus. Senang sangat nak register tu ha. 

Second:
Choose the things yang korang berkenan.
Penuhi semua maklumat yg dia nak---saiz ke apa ke. Tekan situ nti jd hitam tanda korg dah tekan. Then tekan buy now.

Third: 
Bila tekan buy now, dia akan keluar sama ada nak proceed to check out atau continue shopping. Pilih la either one.

Forth:
Bila proceed to checkout, dia akan tunjuk la total whatsoever nanti. Then lengkapkan detail shipping jadah bagai. Then tekan button apa tah utk next step. Lupa dah aku.

Fifth:


Ha lepas tu, bila kau dah confirm dia akan keluar benda ni. Aku dulu sampai sini la stuck--maklumla first time. Aku puas cari cane nak bayar. Bila kau tekan 'proceed' tu rupanya dia akan direct ke page maybank2u. Then login la cambese maybank2u tu. Setelkan payment. Nti dia automatik inform rasanya yg dia dah dpt payment. Sbb dia kan link dgn kita punya lazada acc tadi. Centu aa.

Kalau Nile, kelebihan dia bole buat bank transfer--just pergi transfer guna ATM, then kau tgkap gmbr slip transaksi tu then upload nanti. Dia ada tulis 'notify payment'. So, sesape yg takde online banking pun boleh shopping kat website ni. *pukul drum*




Till then, adios.

Comments

Popular posts from this blog

random

pergi

apa guna